Música per anar a dormir en pau

Avui he anat a un concert, on he descobert aquesta peça que desconeixia. Segons sembla, es coneix amb el nom d’Ave Maria de Caccini, però resulta que no és del tal senyor Caccini. Segons diuen, l’autor és el rus Vladimir Vavilov (1925-1973), que tenia el costum d’atribuir a altres compositors les seves creacions. També corre la versió que, una vegada mort Vavilov, inexplicablement es va atribuir a Giulio Caccini (1551-1618) l’obra que Vavilov havia etiquetat com a anònima. Sigui com sigui, és una peça preciosa, al meu entendre de diumenge a la nit.

També us deixo la versió que en va fer Inessa Galante:

Per cert, em sona com si aquesta peça aparegués en la banda sonora d’alguna pel·lícula, però no sé a quina. Us sona?

Imatge: chicks57 via photopin cc
Anuncis

4 pensaments sobre “Música per anar a dormir en pau

  1. Hola, Mirandolina!
    Veig que aquest apartat el tens etiquetat com a “musiqueta”. Error! Això no és musiqueta és “musicASSA”! He escoltat la versió d’Inessa Galante, perquè ara no tinc l’Spotify disponible i en el meu cas no és per anar a dormir sinó per llevar-me. No tinc paraules per explicar les sensacions que m’ha provocat. Sembla com si tots els mals del món marxessin mentre l’escoltes…
    Gràcies per compartir-la, Mirandolina.
    Ni idea de si pertany a la banda sonora d’alguna pel·lícula, però no m’estranyaria.
    Petonssssssss

    • M’encanta que t’hagi provocat tan bones vibracions! Em sembla una bona opció posar-la al matí, quan cal posar el cap a lloc. De totes les versions que n’he sentit, la de la Inessa Galante és la que més m’ha agradat. La canta amb molta delicadesa i elegància. Et recomano que busquis a l’Spotify aquesta cantant, segur que et sorprendrà.

Deixa-hi un comentari

