Un petit tresor

Cançó del bes sense port

L’aigua roba gessamins
al cor de la nit morena.
Blanca bugada de sal
pels alts terrats de la pena.
Tu i jo i un bes sense port
com una trena negra.

Tu i jo i un bes sense port
en vaixell sense bandera.
El corb, al fons de l’avenc,
gavines a l’escullera.
Carbó d’amor dins dels ulls
com una trena negra.

Carbó d’amor dins dels ulls
i els ulls dins de la tristesa.
La tristesa dins la mar,
la mar dins la lluna cega.
I la lluna al grat al vent
com una trena negra.

Poema de Maria Mercè Marçal

No em podreu negar que aquest poema és una meravella, però es  converteix en una petita joia en la versió que en va fer Miguel Poveda, al disc Desglaç (Discmedi, 2005), on musica diversos poetes catalans, des de Verdaguer fins a Casasses.

 

Escolteu la cançó i ja em direu què us sembla. De tota manera, no us deixeu perdre tampoc la resta del disc. Ai, que bé que acabo el dia!

Anuncis

2 pensaments sobre “Un petit tresor

    • Doncs jo no el coneixia. De fet, va ser casualitat: vaig sentir una versió del “Gracias a la vida” de la Mercedes Sosa a la ràdio i vaig pensar que la interpretava el Poveda. Aleshores vaig començar la cerca a l’Spotify i vaig trobar aquesta cançó i, aleshores, el disc sencer. Total, que em vaig quedar penjada en el disc i ja vaig perdre la pista de la versió que buscava, la qual, comptat i debatut, tampoc no sé si era del Poveda. Els viaranys d’Internet són sorprenents i inescrutables! 🙂

Deixa-hi un comentari

