Sukkwan Island

Sukkwan Island ha estat una de les novel·les presents a la majoria de llibreries catalanes des que va aparèixer fa un parell d’anys aproximadament. Reconec que l’havia tingut a les mans moltes vegades, però no m’havia decidit a endur-me’l a casa perquè considerava que no tenia ànims per a la història que suggeria la contraportada. Després de llegir diversos comentaris positius a la xarxa, quan el vaig veure disponible a la biblioteca vaig pensar que ho havia d’aprofitar.

David Vann, un autor nord-americà, ha traçat una història de personatges solitaris, inspirada en algunes vivències pròpies. La solitud dels personatges és tal, que es materialitza en un confinament voluntari en una illa deshabitada d’Alaska, Sukkuvan. Els protagonistes, un pare i un fill adolescent, intenten comprendre’s i reduir les distàncies que els separen, però ni l’entorn, ni els antecedents ni el seu present els ho posen fàcil, ans al contrari: tots aquests condicionants esdevenen eines d’ofec i frustració, les quals únicament aconsegueixen crear tensions que, sense saber ben bé com, acaben esclatant brutalment.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

En Jim, el pare, és un home que té un gran sentiment de culpa per com s’ha comportat amb les seves parelles i, sobretot, amb el seu fill Roy i que, per tot plegat, se sent un fracassat. Per això decideix que passar una temporada en una cabana aïllada amb el seu fill serà una aventura que li permetrà recuperar el temps perdut i fer-se perdonar. En Roy hi accedeix amb la confiança que el seu pare ho tindrà tot controlat i sabrà resoldre tots els problemes que puguin sorgir en un entorn hostil. Tanmateix, a l’hora de la veritat, en Jim és un immadur que actua sovint com un adolescent, cosa que en certa forma obliga en Roy a adoptar el rol d’adult en algunes ocasions.

La història va creant a poc a poc una sensació de fredor, d’intranquil·litat i de desesperació que ens enfronta als límits de la supervivència. Al final, el que havia començat com una aventura lluny de la ciutat es transforma en un malson.

Els qui estigueu buscant una lectura amable, oblideu-vos d’aquest títol, ja que és una història crua per a la qual cal trobar el moment. Si voleu comprovar si teniu l’ànim a punt, aquí en podreu llegir l’inici. Si ets dels que ja l’han llegida, quina de les portades et sembla més escaient? Jo em quedo amb la d’Alfabia, sens dubte.

També en parlen: Lectures de l’Espolsada   |   Nosaltres llegim   |   La esfera cultural

Anuncis

7 pensaments sobre “Sukkwan Island

  1. Mmmm un llibre que parla de la solitud i ens mostra una situació límit que posa al punt de mira dos personatges en una situació desesperada? Crec que és dels que fan mal… Hauré de buscar-lo i enfrontar-m’hi 🙂
    Bona recomanació i m’encanta la imatge que ens va mostrant les diferents portades i edicions.
    Salut!

  2. Gran llibre! Boníssim. Les dues portades m’agraden, si cal triar una em quedo amb la d’Empúries, és més… senzilla, però més evocadora. Estic d’acord, durant uns dies et quedes amb un mal rotllo total.

    • Jordi, tens raó que la d’Empúries evoca el paisatge que envolta la història, però la del salmó, amb l’esquitx de sang i aquest aire antic també té el seu què, eh?
      Em sembla que, després d’aquest llibre, Terra haurà d’esperar. Em cal una cosa menys traumàtica! 🙂

  3. Moltes gràcies per enllaçar-nos des del teu comentari, que m’ha agradat molt! Jo m’he llegit el següent de l’autor i em va inquietar tant o més que aquest! Ara m’espera Terra, a veure què tal. Per cert, la coberta d’Empúries a mi també m’agrada força.

  4. Retroenllaç: La química secreta de les trobades |

Deixa-hi un comentari

